מרוץ המים הגדול

סדרת משחקים מרעננים לקיץ שלהם מחנה משותף אחד בולט -מים

המשחקים מרעננים, מגבשים, משעשעים ומקדמים תחרות בין הקבוצות.

סדרת המשחקים כוללת מגוון רכב של פעילויות שכולן מרעננות וכוללות כמויות רבות של מים. הפעילות מתאימה לחוף דור/ נחשולים/תאיו/בריכות שחיה וקאנטרי.

הסבר כללי

משחק גיבוש, הקבוצה מחולקת ל 4/8 שבטים כל שבט יעבור ב-4 תחנות שונות כאשר כל משימה בעלת אופי שונה, בסיום ארבעת הסבבים שתי הקבוצות שצברו את מירב הנקודות יעלו לשלב הגמר. לכל שבט מצוות מפעיל (סה”כ 4 מפעילים) הלבוש בגדי מדריך, את המשחק מנהלים: מנחה מקצועי והצוות, כל התחנות מסומנות.

פרסים: יש לארגן.

המשימות – לבחירה 4

משימת פתיחה – כל שבט מקבל בנדנות בצבע שונה (במידה והוזמן ), ואביזרי הכנת דגל שבטי, על חברי הקבוצה להמציא שם קבוצה, המנון, לקשט את עצמם ולבנות דגל, הקבוצה שתפעל במלוא המקוריות תקבל את הניקוד הגבוהה ביותר.

משימה 1 – המוביל הארצי

ארבעה חברי קבוצה שנבחרו רצים למלא מיכל גדול במי ים ולהובילו בשלמות עד התחנה המסומנת, ייתר חברי

הקבוצה מתיישבים בשורה אחד מאחורי השני, המטרה היא למלא לפני כולם את המיכל שמאחוריהם לפני הצוותים האחרים.

המים מועברים באמצעות דליים קטנים מהראשון לאחרון.

ההעברה מאתגרת, שכן אף אחד לא מורשה להסתובב ולהסתכל מאחוריו. הובלת מים מדלי לדלי נעשית ממש מעל הראש!

על קבוצה למלא את המיכל עד הקווים המסומנים בו, הקבוצה שתמלא עד הקו האחרון תקבל את מירב הנקודות.

משימה 2- הצינורות

חברי קבוצה רצים אל הים, ובעזרת דליים קטנים וספוגים המושרים במי הים יהיה על חברי הקבוצה למלא צינורות פלסטיק מלאים חורים הממוקמים בתחנה המסומנת ( לבחירת הקבוצה 1/2 צינורות להגדלת הניקוד הסופי ) .

ארבעת חברי הצוות האחרים מנסים לסגור את החורים באצבעותיהם ולמלא את הצינורות במים עד שכדור פינג פונג יוצא מלמעלה!

הקבוצה שמציפה את הכדור ראשונה היא המנצחת.

משימה 3- הבמבוק

מטרת הקבוצה למלא מים בדלי ענק בעזרת חצאי במבוק, בעזרת חצאי הבמבוק הקבוצה צריכה לייצור תעלת מים המובילה לדלי, על הקבוצה להתחלק לשלוש תתי קבוצות של ממלאים, מעצבי התעלה וראש קבוצה אשר מודד את עומק המים בדלי, משימה זו דורשת שיתוף פעולה מעודדת היכרות עם עובדים חדשים, משימה רטובה ומשעשעת.

הניקוד נקבע עפ”י כמות המים שחברי הקבוצה מילאו בדלי.

משימה 4 – מעבר לגדה השנייה

כל חברי הקבוצה עומדים בצד אחד של מלבן, עליהם לעבור לצד השני, לרשותם 2 ארגזי עץ קשיחים , אסור לדרוך בתוך המלבן ” הים העמוק ” או לנגוע במכשולים , רק על גבי הארגזים (משימת הישרדות מקורית), המשימה תסתיים כאשר כל חברי הקבוצה יעברו לצד השני, דורש עבודת צוות, זריזות ומנהיגות.

משימה 5- מרוץ שליחי המים

אנחנו נמקם שני דלי ריקים (אחד עבור כל קבוצה) מספר מטרים מקו החוף ולסמן בתוך כל דלי קו המציין את הגובה אליו הם צריכים להגיע באמצעות מילוי הדלי במים. המשתתפים יקבלו כלי קטן (כוס חד פעמית למשל) בעזרתו עליהם להוביל את המים מהים לדלי בשיטת “מרוץ שליחים”, כשהמנצחים יהיו חברי שמילאה את הדלי בהתאם לסימון והנקודות שצברו בפרק הזמו שהוקצב .

משימה 6- דלי וחור בו

מטרת הקבוצה למלא דלי מחורר בכמה שיותר מים עד לסוף הזמן הקצוב, על הקבוצה לעמוד בטור אחד ולהעביר את המים בעזרת הכלים שלרשותם בין חברי הקבוצה, משימה זו דורשת שיתוף פעולה מעודדת היכרות עם עובדים חדשים, משימה רטובה ומשעשעת.

משימות בונוס:

ארמונות בחוף / ריקוד הורה במים

משימת גמר:

אפשרויות למשימת גמר: שלב השאלה הזהה (נכון או לא נכון, שאלון על החברה), משיכת חבל.